Monday 8 April 2013

Simpulan Bahasa UPM

Assalamualaikum saudara-saudari cikebum-cikebum.
Demi tugasan, entri kali ini berkisar mengenai Simpulan Bahasa. Amacam? Kamu sekalian masih ingat lagi tak apa tu simpulan bahasa? Pelajaran yang lama dah kita tinggalkan, sejak sekolah rendah dulu lagi kan. Ok, tugasan yang diberikan Dr Bukan Nama Sebenar nampak mudah, tapi sebenanrnya sangaaaaatttttlah sukar untuk dilaksanakan.
Pilih 12 simpulan bahasa yang dirasakan sesuai, ambil gambar mengenai maksud simpulan bahasa yang dipilih. Haaaa..mampu? Mau nak pecah kepala pikir macam mana nak buat dan menggayakan simpulan bahasa sampai Dr paham melalui gambar yang diberikan.
Marilah kita saksikan gambar-gambar yang berkaitan dengan simpulan bahasa yang dipilih. Oh, ya..Kumpulan kami, kumpulan DIGITAL GRAPHIQUE baru sahaja mendapat seorang ahli baru, cik Jun Hoong. Nice to meet you, Jun!

Gulung Tikar

Buku Lima

Harga Pokok

Jun yang comel sedang Gigit Jari. hewhew

Angkat Bakul

Langkah Kanan

Sampah Masyarakat

Buah Tangan

Tulang Belakang
Buruk Siku

Bendera Putih
Dan ada lagi satu simpulan bahasa kumpulan kami : MENJOLOK MATA. Kalau aku tak letak pun rasa-rasanya kamu-kamu sekalian tahu kan maksudnya apa? :)
Bila buat setiap tugasan dengan ahli kumpulan yang lain, secara tidak langsung menjadikan aku takde bonding dengan mereka. Aku memang mudah mesra dengan semua orang sebab aku memang suka berkawan. Dan bila tugasan ni memerlukan perasaan malu dan segan tu di buang jauh-jauh, sedaya upaya aku laksanakan. Kawan-kawan pun banyak bagi tunjuk ajar, bagi pendapat dan semua tu di ambil sebagai salah satu penambahbaikan dalam kehidupan. Terima Kasih semua!

Jumpa entri akan datang. Adios! :)

No comments:

Post a Comment